

Utleiekampanje: Skap øyeblikk som overgår forventningene
«I et arkitektonisk landemerke fylt med kunst, rett på kaikanten i Fosnavåg, gjør vi ditt arrangement til en uforglemmelig opplevelse.»
I etterkant av et godt besøkt folkemøte om formuesskatt i slutten av august 2025, ønsket Horisont Fosnavåg å utnytte den økte oppmerksomheten rundt bygget til å markedsføre sine selskapslokaler.
For å vise frem lokalenes allsidighet – fra bryllup og julebord til møter og konferanser – utviklet vi en engasjerende landingsside med scrollytelling. Trafikken til siden ble hovedsakelig devet av en karusellannonse vi opprettet i Meta.
Vi var i utgangspunktet usikre på om en bred karusellannonse som favnet alle typer arrangementer ville være like effektiv som spissede enkeltannonser. Resultatet var imidlertid svært positit, med en betydelig andel klikk inn til landingssiden.
I tillegg produserte vi en kort reel som ble delt organisk på Horisonts Facebook- og Instagram-profiler. Allerede samme helg mottok Horisont tre nye henvendelser om bryllupsarrangementer.

Fra Den Norske Opera til Fosnavåg
I mai rørte hun mange til tårer. Snart er sopran Eline Korbi tilbake på Horisont med stjernetenor Markus Bjørlykke. Les hvorfor hun mener kvelden blir en unik opplevelse – også for dem som tror de ikke liker opera.

Ekslusivt intervju med kunstner Håkon Gullvåg
«Portrettene hans pryder kjente offentlige bygg, kirkekunsten er et nasjonalt varemerke, og han har hatt store separatutstillinger i Italia, Kina og Midtøsten. Nå kan du oppleve Håkon Gullvågs eneste salgsutstilling i 2025 – på Horisont i Fosnavåg».
Scroll deg gjennom historien og kunsten her.

Slik skapte vi blest om Horisonts unike arrangement
Hva gjør du når du har et fantastisk arrangement om bare fire dager, og vil være helt sikker på at alle får det med seg?
Anledningen var "Innovasjon i kunst og industri" med industritopp Tore Ulstein og kunstner Therese Myran, et spennende arrangement med foredrag, matservering, levende musikk og kunståpning.
Få dager før arrangementet, spurt Horisont Fosnavåg om vi kunne hjelpe dem å markedsføre arrangementet for å skape mer blest rundt det.
Vi kastet oss rundt. Først intervjuet vi hovedpersonene, Tore Ulstein og Therese Myran, for å finne en vinkling som appellerte til folk flest. Kildematerialet brukte vi til å lage en engasjerende scrolly-story med Myrans kunst som et vakkert visuelt bakteppe.
Samtidig skrev vi en mer spisset pressemelding, ringte mediene for å øke sannsynligheten for dekning og produserte innhold for sosiale medier. Et håndplukket nettverk ble også aktivert for å maksimere spredningen.
Utover økt medieomtale, ga dette Horisont et kraftfullt verktøy: en så inspirerende historie at de kunne dele den direkte i personlige invitasjoner på Epost og SMS.

En hyllest til pappa
– Jeg kan ikke med god samvittighet oppfordre deg til å gå min vei, sa Elling Reitan til datteren sin. Her hyller hun ham med rørende ord før kunstnerens aller siste separatutstilling på Horisont i Fosnavåg...
NB! Her har vi fått ferdig tekst og bilder, som vi har tilpasset og brukt til å produsere en engasjerende scrollstory.
